Consultatiebureau voor het Jonge Kind verhuist naar zorgcampus Duffel

Het Duffelse consultatiebureau voor het Jonge Kind huist vanaf september op de zorgcampus in de Kwakkelenberg in Duffel. Wegens de uitbreiding van het Sint-Norbertusinstituut was Kind en Preventie genoodzaakt te verhuizen. Het lokaal bestuur Duffel ging mee op zoek naar een nieuwe locatie.

Het consultatiebureau van Duffel huisde jarenlang in de Stationsstraat, naast het Sint-Norbertusinstituut. Daar komt nu een einde aan. De school start in september met verbouwingen om de capaciteit te vergroten. Kind en Preventie vroeg de hulp van het lokaal bestuur Duffel in de zoektocht naar een geschikt pand. Een consultatiebureau moet namelijk voldoen aan een hele reeks (veiligheids-) voorschriften van Kind en Gezin.

“In onze zorgcampus vonden we de ruimte om het consultatiebureau een nieuwe thuis te geven,” aldus schepen van zorg, welzijn en gezinnen Luc Van Houtven. “Zo werden de voormalige kantoren van de sociale dienst van het OCMW omgebouwd tot wachtzaal, vergaderruimte, buggyruimte en een verpleegsters- en dokterslokaal.” Vanaf 3 september kan je er met je baby terecht voor wegingen, metingen en vaccinaties.

De werking loopt ongestoord door van augustus op september.

Richtadres: Kwakkelenberg 1, 2570 Duffel – ingang via het onthaal van woonzorgcentrum Sint-Elisabeth.