Luc Wuyts

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Gemeenteraadslid

Luc, gehuwd met Nicole De Voecht, is vader van Rutger, Sofie en Jeroen en vake van Roos, Arno, Sam, Emma en Kaat. Luc en Nicole wonen in de Handelsstraat op het nummer 13, recht tegenover de Plaza. In augustus 2005 bereikte Luc een verkoopovereenkomst met de eigenares van cine Plaza waardoor het in gemeentelijke handen kwam.
    Dit is maar één van de vele verwezenlijkingen van Luc gedurende zijn jarenlange loopbaan als gemeenteraadslid, schepen en eerste schepen. Ook de nieuwbouw van ’t Kofschip en ’t Ravottersnest, de heraanleg van de Hoogstraat, de stationsomgeving met zijn kleurrijke fietsenstallingen en de bouw van sociale huurappartementen aan de Leopoldstraat 29/31 zijn dossiers die zijn stempel dragen. Onze partij is dan ook verheugd om op zijn ervaring en inzet te kunnen blijven rekenen. De partijraad stelde Luc dan ook aan als mentor voor de talrijke ‘youngsters’ op onze lijst.
    Als doctor in de wetenschappen was Luc tijdens zijn beroepsloopbaan verbonden aan het De Nayer Instituut, heden de Faculteit Industriële Ingenieurswetenschappen van de KUL. In zijn vrije tijd is Luc geïnteresseerd in geschiedenis in ’t algemeen en de lokale geschiedenis in ’t bijzonder. Zo pas publiceerde hij i.s.m. met de Duffelse Heemkring onder de titel “TE WAPEN, DUFFEL IN 75 WAPENSCHILDEN” over een stukje Duffelse historiek.
    Luc blijft gaan voor een gemeente waar het aangenaam en veilig is om te wonen, te werken en zich te verplaatsen!