4 jaar na indienen agendapunt beslist gemeenteraad voor aanleg kunstgrasterrein.

Op de gemeenteraad van 28 april 2014 stelde CD&V-gemeenteraadslid, Koen GHYS, voor om een kunstgrasvoetbalterrein aan te leggen in het sportcentrum van Duffel.  Vele argumenten pleitten toen al voor een investering in kunstgras.  De overheid organiseerde op dat moment een groepsaankoop waarop kon worden ingeschreven.  Typisch voor een groepsaankoop zijn de lagere kostprijs en de ondersteuning in technische studie.  Jammer dat men dit toen heeft laten liggen.  Er waren zeker voldoende financiële middelen aanwezig, maar misschien uit koppigheid omdat het voorstel van CD&V kwam, wou men hierop niet ingaan.

CD&V is heel blij dat nu, vlak voor de verkiezingen toch gevolg gegeven wordt aan het voorstel van 2014 om een kunstgrasvoetbalterrein aan te leggen op het sportcentrum.  Wat voor CD&V niet kan is dat een vereniging of club de helft van de kosten moet dragen.  Ook al wordt deze financiële inbreng over 15 jaar gespreid.

CD&V-Duffel hoopt dat heel veel Duffelse verenigingen en clubs  winter en zomer kunnen gebruik maken van deze mooie investering.  CD&V vindt dat samen met VV Duffel moet onderzocht worden of er ook bij hen nood is aan een kunstgrasveld.